Adaptersats T5 växellåda 65-66(OE sprängkåpa)
Artnr: TRA-656-532
Beställningsvara
Artikeln tas hem på beställning och skickas med nästa containerleverans. Längre leveranstid. Kontakta oss gärna för mer information.
6995 kr
- Information
-
Satsen innehåller:1 TRA-650-526 Adapterplatta1 TRA-656-522 Tvärbalk med parkeringsbromsfäste1 TRA-650-521 Trans Mount Insulator (2253)1 TRA-650-517 DrivaxelslipokAdapterplatta kräver 1 hål borrat och 1 borrat & gängat i klockhuset.Tidig modellC3AA-6394-C 5-bultsmönsterC5AA-6394-B 6-bultsmönsterC5DA-6394-A 6-bultsmönsterC9OA-6394-A 6-bultsmönsterD2OA-6394-AA 6-bultsmönsterModifiering av klockhus krävs på alla original (1964 1/2-1970) och sen modell klockhus för att anpassa Borg Warner "standard" och "World Class" T-5 SROD (enstavs överväxel) femväxlad växellåda till en tidig modell Mustang, och för att använda lagerkopplingen.De modifieringar som krävs, när du använder ett original (1964 1/2-1970) klockhus, är att borra ett hål för frigångsbult och borra och knacka på ett andra bulthål för att fästa adaptern/distansplattan på den. Distansen krävs på grund av den längre växellådans ingående axel på T5-växellådan, och anpassar även T-5-monteringsbulthålsmönstret till det ursprungliga klockhuset.Om du inte tänker använda den tidiga modellens kopplingslänkage och väljer en kabelinstallation, kan du använda den sena modellen av klockhuset och den sena utkastarmen som de är, utan att några modifieringar krävs. Varning - Kontrollera alltid tillståndet och passformen av vevaxelns styrbussning, eftersom vissa T-5:or har en mindre diameter. Problem som att kopplingen skakar och att växeln hoppar av kommer att uppstå om styrbussningen inte passar. Enhet: Sats - Relaterade produkter
- Möjliga alternativ
- Set består av