KONTO
Har du glömt ditt lösenord så kan skapa ett nytt genom att klicka på Logga in uppe i det högra hörnet och sedan på ”glömt lösenordet?”. Fyll sedan i din e-postadress och klicka på fortsätt. Du kommer nu att få ett mail skickat till dig med en länk för att byta lösenordet. Följ instruktionerna i mailet för att skapa ett nytt lösenord.
Har du inte ett konto hos oss sedan tidigare så kan du enkelt skapa ett genom att klicka på Logga in och sedan på Skapa konto. Fyll i uppgifterna och klicka på spara. Du har nu skapat ett konto.
Om du misstänker att mail från oss inte kommer fram som de ska kan de ha fastnat i din mails spamfilter. Läs mer om hur du kan åtgärda det problemet.
Detta beror antagligen på att du redan har ett konto registrerat hos oss med den e-postadressen. Prova att klicka på glömt lösenord, så får du ett mail om att återställa lösenordet.
Genom att skapa ett konto hos oss så kan du se din orderhistorik, få en överblick över dina bevakningar och du kan spara önskelistor. Du kan även ändra dina uppgifter och följa din order.
Om du är kund hos oss sedan innan och vet vilken e-postadress som du har registrerad hos oss, så kan du klicka på ”glömt lösenordet?” och kommer då att få en länk så att du kan skapa ett konto. Om du inte vet vilken e-postadress som du har registrerat så kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig.
När du loggat in så kommer du direkt in på Dina sidor.
Logga in-knappen uppe i det högra hörnet ändras också från Logga in till Din sida. På så sätt ser du lätt att du är inloggad även när du klickar dig vidare på sidan.
Logga in-knappen uppe i det högra hörnet ändras också från Logga in till Din sida. På så sätt ser du lätt att du är inloggad även när du klickar dig vidare på sidan.
Om du är berättigad att handla utan svensk moms, tex om varorna ska exporteras till ett land utanför EU eller om du är företagare och har ett VAT-nummer, skapa ett konto och kontakta sedan vår kundtjänst. De hjälper er att ställa in ert konto så att ni kan handla ex moms.
ORDER
På Mina sidor kan du se om ditt paket är skickat eller om det fortfarande är under behandling. Om ditt paket är skickat så ska du ha fått ett e-mail med en spårningslänk så att du kan spåra ditt paket. Om det däremot står att din order är under behandling så kan det vara så att det saknas något på din order. I så fall hör vi av oss till dig via e-mail och frågar hur du vill göra med den. Det är därför alltid viktigt att du kollar din mail tiden efter du har lagt din order.
Du har inte möjlighet att själv ändra din order efter lagd beställning. Däremot så kan vår kundtjänst ändra eller ta bort varor ur din order så länge den inte hunnit bli behandlad på vårt lager. Har du valt Klarna som betalmetod så kan vi inte lägga till artiklar på samma faktura. Kontakta oss så hjälper vi dig.
Har du inte fått någon orderbekräftelse via e-mail så kolla att den inte har fastnat i ditt spamfilter. Du kan också alltid logga in på mina sidor och klicka på ”beställningar”. Där kan du se alla dina beställningar gjorda i vår webbshop. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst om du har några frågor.
Har du inte fått någon orderbekräftelse via e-mail så kolla att den inte har fastnat i ditt spamfilter. Du kan också alltid logga in på mina sidor och klicka på ”beställningar”. Där kan du se alla dina beställningar gjorda i vår webbshop. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst om du har några frågor.
För att kunna skapa en önskelista måste du ha ett konto och vara inloggad. När du kommer till en artikel finns det ett litet hjärta över artikelbilden. Klicka på hjärtat så sparas artikeln i din önskelista. På din sida kan du se dina önskelistor och göra ändringar i en önskelista.
Det går bra att hämta din order direkt hos oss. Du lägger din order i webbshopen och väljer "hämtas" i kassan. Bor du utanförsverige men vill hämta din order hos oss? När du vill hämta din beställning hos oss måste du först välja leveransland Sverige för att kunna se fraktalternativ hämtas i kassan. Läs mer om avhämtning här.
BETALNING
Du kan betala din order med Klarna (Sverige, Danmark & Finland), Swish (Sverige) eller med kortbetalning. I vissa fall kan du även betala mot förskottsfaktura eller internfakturering (Företag).
Vilka betalalternativ som är möjliga för dig ser du i kassan.
Vilka betalalternativ som är möjliga för dig ser du i kassan.
Har du fått en orderbekräftelse via e-mail eller kan se din order på mina sidor? Då har din order gått igenom. Är du osäker så kontakta oss så hjälper vi dig.
Om du väljer Klarna som betalmetod så kan du dela upp din betalning.
Om du har ett tillgodobelopp så ser du detta i kassan innan du väljer betalmetod. Vill du använda ditt tillgodobelopp så klickar du bara i Ja i kryssrutan.
Vi skickar ut våra fakturor/kvitton via e-mail. Detta skickas ut när varorna lämnar vårt lager. Har du inte fått någon faktura/kvitto så kolla att det inte har fastnat i ditt spamfilter. Har du inte fått någon faktura/kvitto så kontakta kundtjänst så skickar vi dig en kopia.
Om du redan har betalat din order via Klarna eller kort men ändå fått en faktura från oss, öppna den och kolla så att det inte bara är ett kvitto. Det står då kvitto högst upp i dokumentet istället för faktura. Skulle något vara fel så är du alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.
RABATT OCH KAMPANJER
Rabattkoden aktiverar du i kassan genom att fylla i din rabattkod och klicka på uppdatera. Är koden giltig så kommer din varukorg att sparas om och du kan nu se dina rabatter i kassan.
Ja, du kan aktivera en rabattkod och samtidigt betala med ett presentkort.
Nej, du kan inte kombinera flera rabattkoder på samma produkt. Rabattkoder gäller inte heller på redan nedsatta varor.
Genom att följa oss på våra sociala medier (Facebook & Instagram) eller genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Ofta läggs även rabattkoder ut på vår startsida, men för att vara på den säkra sidan så prenumerera på vårt nyhetsbrev. Då går du inte miste om några rabatter och erbjudanden.
RETUR OCH REKLAMATION
Vi erbjuder dig möjligheten att ångra ditt köp inom 30 dagar från leverans. I ditt paket medföljer ett returformulär och information om hur du går tillväga. Varan måste returneras i nyskick och vi kan endast ta emot hela kit/satser. Specialtillverkade delar kan ej returneras.
Det går bra att returnera varor från olika beställningar i samma paket, förutsatt att det uppfyller kraven för att få retureras. Tänk på att du bifogar returblankett för samtliga delar.
Från det att du lämnat in din retur hos ditt ombud kan det ta upp till 14 dagar innan vi mottagit och behandlat din retur. Så snart vi har hanterat din retur så får du en returbekräftelse via e-mail.
Om emballaget är synligt skadat vid mottagandet ska du anmäla detta direkt vid leverans/avhämtning till transportbolaget. Vid skada, kontakta vår kundservice så löser vi detta med högsta prioritet. Eventuellt skadade produkter ska reklameras till oss inom 3 dagar.
Vid en retur står du själv för returkostnaden.
Var det inte med någon returblankett i paketet så kan du ladda ner en ny här.
Återbetalning sker utan dröjsmål och senast inom 14 dagar efter mottagen och godkänd retur. Har betalning skett via Klarna, kort eller Swish sker återbetalningen på motsvarande sätt. I övriga fall behöver du meddela kontouppgifter för banköverföring.