Konto

  • Jag har glömt mitt lösenord?
    Har du glömt ditt lösenord så kan skapa ett nytt genom att klicka på Logga in uppe i det högra hörnet och sedan på "glömt lösenordet?" . Fyll sedan i din e-postadress och klicka på fortsätt. Du kommer nu att få ett mail skickat till dig med en länk för att byta lösenordet. Följ instruktionerna i mailet för att skapa ett nytt lösenord.
  • Hur skapar jag ett konto?
    Har du inte ett konto hos oss sedan tidigare så kan du enkelt skapa ett genom att klicka på Logga in och sedan på registrera. Fyll i uppgifterna och klicka på spara. Du har nu skapat ett konto.
  • Jag vill skapa ett konto, men e-postadressen är redan upptagen?
    Detta beror antagligen på att du redan har ett konto registrerat hos oss med den e-postadressen. Prova att klicka på glömt lösenord, så får du ett mail om att återställa lösenordet.
  • Varför ska jag skapa ett konto?
    Genom att skapa ett konto hos oss så kan du se din orderhistorik, få en överblick över dina bevakningar och du kan spara önskelistor. Du kan även ändra dina uppgifter och följa din order.
  • Jag är kund hos er sedan innan, men har inga inloggningsuppgifter till webbshopen?
    Om du är kund hos oss sedan innan och vet vilken e-postadress som du har registrerad hos oss, så kan du klicka på glömt lösenord och kommer då att få en länk så att du kan skapa upp ett konto. Om du inte vet vilken e-postadress som du har registrerat så kontakta vår kundtjänst så hjälper dem dig.
  • Hur vet jag att jag är inloggad?
    När du loggat in så kommer du direkt in på Dina sidor. Logga in-knappen uppe i det högra hörnet ändras också från Logga in till Din sida. På så sätt ser du lätt att du är inloggad även när du klickar dig vidare på sidan.
  • Leverans utanför EU eller till företag i EU som har ett VAT-nummer?
    Om du är berättigad att handla utan svensk moms, tex om varorna ska exporteras till ett land utanför EU eller om du är företagare och har ett VAT-nummer, skapa ett konto och kontakta sedan vår kundtjänst. De hjälper er att ställa in ert konto så att ni kan handla ex moms.


Order

  • Var är min order?
    På Mina sidor kan du se om ditt paket är skickat eller om det fortfarande är under behandling.
    Om ditt paket är skickat så ska du ha fått ett e-mail med en spårningslänk så att du kan spåra ditt paket. Om det däremot står att din order är under behandling så kan det vara så att det saknas något på din order. I så fall hör vi av oss till dig via e-mail och frågar hur du vill göra med den. Det är därför alltid viktigt att du kollar din mail tiden efter du har lagt din order.
  • Kan jag lägga till artiklar eller ta bort min order?
    Du har inte möjlighet att själv ändra din order efter lagd beställning. Däremot så kan vår kundtjänst ändra eller ta bort varor ur din order så länge den inte hunnit bli behandlad på vårt lager. Har du valt Klarna som betalmetod så kan vi inte lägga till artiklar på samma faktura. Kontakta oss så hjälper vi dig.
  • Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
    Har du inte fått någon orderbekräftelse via e-mail så kolla att den inte har fastnat i ditt spamfilter. Du kan också alltid logga in på mina sidor och klicka på ”beställningar”. Där kan du se alla dina beställningar gjorda i vår webbshop. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst om du har några frågor.
  • Bevakning - hur bevakar jag en vara?
    När en vara är slut i lager och vi inte vet när nästa leverans kommer hem så ändras köpknappen på artikeln till bevakning. När artikeln finns i lager igen så kommer du att få ett e-mail om detta. Om du är inloggad så klickar du bara på bevaka denna produkt och artikeln hamnar i din lista på mina sidor. Om du inte är inloggad så klickar du på bevaka denna produkt och får sedan fylla i din e-postadress.
  • Hur skapar jag en önskelista?
    För att kunna skapa en önskelista måste du ha ett konto och vara inloggad. När du kommer till en artikel så finns det ett litet hjärta. Klicka på hjärtat så sparas artikeln i din önskelista. På din sida kan du se dina önskelistor och göra ändringar i en önskelista.


Betalning

  • Hur betalar jag min order?
    Du kan betala din order med Klarna (Sverige, Danmark & Finland), Swish (Sverige) eller med kortbetalning. I vissa fall kan du även betala mot förskottsfaktura eller internfakturering (Företag). Vilka betalalternativ som är möjliga för dig ser du i kassan.
  • Jag kan bara se Klarna i kassan, hur väljer jag Swish eller kortbetalning?
    I kassan finns 2st flikar. En för Klarna och en för övriga betalsätt. Klicka på den andra fliken (den med symboler för Visa, MasterCard & Swish) så kan du nu välja ett annat betalsätt.
  • Har min order gått igenom?
    Har du fått en orderbekräftelse via e-mail eller kan se din order på mina sidor? Då har din order gått igenom. Är du osäker så kontakta oss så hjälper vi dig.
  • Kan jag dela upp min betalning?
    Om du väljer Klarna som betalmetod så kan du dela upp din betalning.
  • Jag har ett tillgodobelopp, hur använder jag det?
    Om du har ett tillgodobelopp så ser du detta i kassan innan du väljer betalmetod. Vill du använda ditt tillgodobelopp så klickar du bara i Ja i kryssrutan.
  • Jag har inte fått någon faktura?
    Vi skickar ut våra fakturor/kvitton via e-mail. Detta skickas ut när varorna lämnar vårt lager. Har du inte fått någon faktura/kvitto så kolla att det inte har fastnat i ditt spamfilter. Har du inte fått någon faktura/kvitto så kontakta kundtjänst så skickar vi dig en kopia.
  • Jag har fått en faktura men jag har redan betalat min order?
    Om du redan har betalat din order via Klarna eller kort men ändå fått en faktura från oss, öppna den och kolla så att det inte bara är ett kvitto. Det står då kvitto högst upp i dokumentet istället för faktura. Skulle något vara fel så är du alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.


Rabatt & Kampanjer

  • Hur aktiverar jag en rabattkod?
    Rabattkoden aktiverar du i kassan genom att fylla i din rabattkod och klicka på uppdatera. Är koden giltig så kommer din varukorg att sparas om och du kan nu se dina rabatter i kassan.
  • Kan jag kombinera rabatter och presentkort?
    Ja, du kan aktivera en rabattkod och samtidigt betala med ett presentkort.
  • Kan jag kombinera flera rabatter i ett köp?
    Nej, du kan inte kombinera flera rabattkoder på samma produkt. Rabattkoder gäller inte heller på redan nedsatta varor.
  • Var hittar jag era rabattkoder?
    Genom att följa oss på våra sociala medier (Facebook & Instagram) eller genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev . Ofta läggs även rabattkoder ut på vår startsida, men för att vara på den säkra sidan så prenumerera på vårt nyhetsbrev . Då går du inte miste om några rabatter och erbjudanden.


Retur & Reklamation

  • Jag ångrar mitt köp, hur gör jag?
    Vi erbjuder dig möjligheten att ångra ditt köp inom 30 dagar från leverans. I ditt paket medföljer ett returformulär och information om hur du går tillväga. Varan måste returneras i nyskick och vi kan endast ta emot hela kit/satser. Specialtillverkade delar kan ej returneras.
  • Kan jag returnera varor från olika beställningar i samma paket?
    Det går bra att returnera varor från olika beställningar i samma paket, förutsatt att det uppfyller kraven för att få retureras. Tänk på att du bifogar returblankett för samtliga delar.
  • Har ni mottagit min retur?
    Från det att du lämnat in din retur hos ditt ombud kan det ta upp till 14 dagar innan vi mottagit och behandlat din retur. Så snart vi har hanterat din retur så får du en returbekräftelse via e-mail.
  • Kostar det något att returnera en vara?
    Vid en retur står du själv för returkostnaden.
  • Jag har inte fått någon returblankett?
    Var det inte med någon returblankett i paketet så kan du ladda ner en ny här.
  • När får jag återbetalning för min retur?
    Återbetalning sker utan dröjsmål och senast inom 14 dagar efter mottagen och godkänd retur. Har betalning skett via Klarna, kort eller Swish sker återbetalningen på motsvarande sätt. I övriga fall behöver du meddela kontouppgifter för banköverföring.
  • En vara har gått sönder i transporten, vad ska jag göra?
    Om emballaget är synligt skadat vid mottagandet ska du anmäla detta direkt vid leverans/avhämtning till transportbolaget. Vid skada, kontakta vår kundservice så löser vi detta med högsta prioritet. Eventuellt skadade produkter ska reklameras till oss inom 3 dagar.


Hittade du inte svaret på din fråga? Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.