Bromsservo Mustang 64-66 Med 2-Krets H-cylinder M/T
Artnr: PB65MT-SKB
Ej i lager
Artikeln är tillfälligt slut, men ska komma in igen. Dock längre leveranstid än normalt. Kontakta oss gärna för mer information.
6995 kr
- Information
-
Den säkerhet och ökade stoppkraft du har letat efter på vilken Mustang som helst 1964-70 i en mycket lättinstallerad enhet. Den här installationen använder en ny kraftbromsförstärkare i Bendix-stil med ökad känslighet och 1 års garanti,*ny dubbelkammarhuvudcylinder med stor kapacitet, specialdesignad monteringsfäste för att tillåta direkt inskruvning samtidigt som man behåller den ursprungliga bromspedalenheten och frigången från stöttornet. (Men det här kitet kräver att Factory Shock Tower Brace är hackat, därför rekommenderas Export Brace) Tryckstången är förinställd men är justerbar för att flytta pedalens höjd upp eller ner. Den enda nödvändiga modifieringen är att böja nya ledningar från huvudcylindern till distributionsblocket.Se nedan för bromsledningar för att förenkla installationen. Vi erbjuder också ett ombyggt distributionsblock artikelnummer C7ZZ-2B257-A som inte ingår i Power Brake Conversion. Denna del kan behövas beroende på vad din kundbil är utrustad med för närvarande.Denna del rekommenderas för alla 1964 - 1966 skivbromsbilar. 1967 - 1970 bilar har redan en från fabriken men det är en bra idé att byta ut den. Detta kit är lätt att installera och fungerar utmärkt på både trumbroms- och skivbromsbilar. Detta är en mycket ekonomisk lösning för dina kunder som letar efter ett förbättrat bromssystem tillsammans med den extra säkerheten hos en huvudcylinder med två kammare. Obs: Booster kräver minst 15 pund motorvakuumtryck på tomgång för maximal stoppkraft.Vissa högpresterande höglyftskamaxlar skapar kanske inte tillräckligt med vakuum. Lagermotorns vakuumtryck är 18 pund. Enhet: Styck - Relaterade produkter
-
- Möjliga alternativ
- Set består av